Opomíjení hrdinové naší ambasády (2. díl): Oddělení managementu

Jako velvyslanec mám tu čest být jedním z veřejných mluvčích našeho velvyslanectví a reprezentovat americké zájmy a politiku na úrovni vládní i osobní.  Mnoho lidí ale neví, jak ambasáda funguje uvnitř a kdo všechno se stará o její chod. V tomto dalším blogu ze série opomíjených hrdinů velvyslanectví bych vám chtěl představit skvělou partu z oddělení managementu. 

Pravděpodobně byste našli tisíce knížek, článků a teorií o tom, jak má správně management fungovat. Trik spočívá v uvedení této teorie do praxe. Naštěstí pro nás na americké ambasádě máme tým, který to dokáže. Práce oddělení managementu je o to těžší, že tato parta se skládá z Čechů a Američanů z různých vládních agentur a úřadů. Řeší problémy, překonává rozdíly a stará se o to, že všichni pracujeme jako jednotná mise. Od lidských zdrojů, přes rozpočet a účetnictví, až po správu nemovitostí a dalšího majetku – skoro na cokoliv si vzpomenete, to mají na starosti.

Když takový typický americký diplomat přijede do Prahy, potřebuje místo k bydlení. Kdo s tím pomůže? Samozřejmě oddělení managementu. Jeho sekce všeobecných služeb prozkoumává český realitní trh, vyjednává s majiteli domů, vyřizuje pronájmy a zaručuje, že nemovitost je v pořádku. Co když si chce nový dipomat přestěhovat do Prahy své věci? Správně, opět pomůže oddělení managementu, které se spojí s dalšími americkými vládními úřady po celém světě a nechá osobní majetek (knihy, oblečení, cennosti) doručit ve spolupráci s místním celním úřadem a stěhovacími firmami.

Další důležitou rolí oddělení managementu je péče o budovu velvyslanectví, tedy o palác ze 17. století, a skoro sto let starou rezidenci velvyslance. Údržba a ochrana těchto objektů není žádná legrace a náš tým z managementu dělá vše pro udržení rovnováhy mezi jejich užíváním a respektem k dějinám. To znamená žádné výtahy nebo klimatizace do horkých dní! Ale vyplatí se to, a díky úsilí managementu poskytují naše budovy a pozemky určitou historickou základnu, na níž můžeme nadále stavět naše skvělé vztahy s obyvateli České republiky.

Jak vidíte, oddělení managementu je důležitou částí všeho, co na velvyslanectví děláme, takže jim za to děkujeme a přejeme všem krásný nový rok.

IN ENGLISH

Unsung Embassy Heroes (Part 2):  The Management Section

I have the privilege to serve as one of the public spokespeople for our Embassy, representing American interests and policies government to government and person to person.  But many people don’t know what goes on behind the scenes at the Embassy, making all of our representational work possible.  In this blog, I’d like to introduce you to another great group of Embassy staff in our series on unsung heroes – my colleagues in the Management Section.

You can probably find thousands of books, self-help articles, and theories about what good management practices are. The trick is putting them into practice. Fortunately for us here at Embassy Prague, we have an excellent back office team to help us do just that. The Management Section’s job is even tougher because our Embassy family includes Czech and American staff from multiple U.S. Government agencies and offices all under one roof.  The Management Section solves problems, bridges gaps, and ensures we all work together as a unified mission. From human resources, to our budget and accounting, to overseeing our real estate and other property, you name it, they do it.

When a typical American diplomat arrives to Prague, she needs a place to live.  Who helps?  The Management Section of course.  Their general services arm navigates the local real estate market, negotiates with landlords, secures leases, and helps to ensure that properties are safe and secure.  What about getting her possessions moved to Prague and into her home?  You guessed it:  the Management Section liaises with other U.S. Government offices around the world to coordinate the shipment of her household goods (clothes, books, family heirlooms, etc.), works with local customs agencies, and schedules moving companies.

Another important role for our Management Section is dealing with our Embassy, housed in what once was a 17th century palace, and our Ambassadorial Residence, in an almost century-old mansion.  Maintaining and preserving these buildings, and their grounds, is no easy task. We want to honor the history, and our management and facilities teams work very hard to respect that balance.  That means no elevators or air conditioning for those hot summer days!  But it is worth it, and thanks to the Management Section’s efforts, our buildings and grounds provide a historic base from which to continue our strong relations with the people of the Czech Republic.

So as you can see, the Management Section is an important part of everything we do at the Embassy, and we salute them and thank them for their work.

 

Reklamy prezentované iDnes.cz v rámci blogu nemají žádnou spojitost s velvyslancem ani s velvyslanectvím USA. / Any advertisements presented by iDnes.cz in conjunction with this blog are not endorsed by the Ambassador or the U.S. government.

Autor: Norman L. Eisen | pondělí 6.1.2014 15:17 | karma článku: 15,82 | přečteno: 743x
  • Další články autora

Norman L. Eisen

Život jako v umělecké galerii

29.7.2014 v 13:46 | Karma: 14,00

Norman L. Eisen

Na co jsme hrdí

23.6.2014 v 8:34 | Karma: 15,01

Norman L. Eisen

Jiné mistrovství

16.6.2014 v 14:42 | Karma: 12,74

Norman L. Eisen

Kolem světa za 80 bajtů

14.4.2014 v 15:57 | Karma: 12,82
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2264x
Norman L. Eisen byl v letech 2010-2014 velvyslancem USA v České republice. Od ledna 2009 do ledna 2011 působil v Bílém domě jako zvláštní poradce prezidenta. V roce 1991 získal doktorát na právech v Harvardu a v roce 1985 bakalářský titul na Brown University, vždy s vyznamenáním. Více se o Normanu L.Eisenovi dozvíte zde. Podívejte se také na webové stránky velvyslanectví USA.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky