Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prezident Obama četl můj blog / President Obama Read My Blog

Dobrý den! Tak jsem se už vrátil z Washingtonu, kde jsem se zúčastnil historicky první konference amerických velvyslanců. Bylo to poprvé, co se všech 185 nejvyšších zástupců amerických ambasád sešlo pod jednou střechou. Ministryně Clintonová nás svolala, abychom společně prodiskutovali plány a strategie americké diplomacie v následujících čtyřech letech, které se pak shrnou do dokumentu pod podivnou zkratkou QDDR. Hlavním cílem tohoto setkání je položit si otázku na to samé, na co se ptá americké ministerstvo zahraničí samo sebe a na co se teď ptám já vlády a občanů v České republice: „I když děláme, co můžeme, co se dá udělat ještě lépe?“

Konferenci odstartovala Hillary Clintonová, která s námi diskutovala o své představě, že civilní diplomacie by měla tvořit pilíř americké bezpečnostní politiky společně s vojenskou složkou. Pak mluvila řada dalších osobností, včetně velvyslankyně při OSN Susan Riceové, náčelníka generálního štábu generála Mullena, či správce USAID Rajiva Shaha.
Taky jsem se mohl znovu sejít se svými přáteli, například s Billem Kennardem, který je velvyslancem při Evropské unii.  S Billem ovšem máme ještě jinou společnou část našeho života.  Oba jsme chodili na stejnou střední školu v Kalifornii - na Hollywood High School - a oba jsme tam byli prezidenti studentské rady. Zřejmě tam bude něco ve vodě, co vás předurčí pro post velvyslance...

Jedno odpoledne jsem se také zastavil v Bílém domě na kus řeči se svými bývalými kolegy o své práci v Praze. Viděl jsem se se šéfem prezidentské kanceláře Billem Daleyem, poradcem Davidem Plouffem, poradcem pro národní bezpečnost Tomem Donilonem a hlavním právníkem Bílého domu Bobem Bauerem. Mimochodem Bobova matka se stejně jako ta moje narodila v bývalém Československu a své vzpomínky popsala v knize Pod kaštany číslo 18 (Beyond the Chestnut Trees).
Když jsem byl v Bílém domě, mluvil jsem také s prezidentem Obamou, který mi k mému úžasu řekl, že četl můj první blog na těchto webových stránkách. Čechům posílá moc pozdravů.  Důkazem prezidentova zájmu a respektu pro Českou republiku je to, že ji už dvakrát navštívil. Jsem rád, že ho můžu právě já reprezentovat v této zemi.

Jestli uvidíte bloumat ulicemi Malé Strany velvyslance, který se stále nevypořádal s časovým posunem, tak to bude moje maličkost. Už se těším na další blog. Na shledanou!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý den!  I am just back from Washington, D.C., where I attended the historic first Global Chiefs of Mission Conference.  This was the first time that all of the 185 U.S. ambassadors and chargés d’affaires from around the world have come together.

Secretary Clinton called us all together to discuss the QDDR, the first ever Quadrennial Diplomacy and Development Review.  In the QDDR the United States Department of State asks itself a question, a question I have also been asking the Czech Republic government leaders and the Czech people:  Although we are doing well, how can we do better?

The conference was kicked off by Secretary Clinton, who discussed her philosophy that civilian diplomacy needs to take its place as a pillar of American security policy together with military power.  Then we heard from a variety of other leaders: Vice-President Biden; Susan Rice, the UN Ambassador; Admiral Mullen, Chairman of Joint Chiefs of Staff; Rajiv Shah, USAID Administrator; and many others.

For me this was also a chance to catch up with old friends, like Bill Kennard, U.S. Ambassador to European Union.  Besides both being ambassadors, Bill and I have something else in common; we were both student body presidents of Hollywood High School in Hollywood, California.  Clearly, there must be something in the water at Hollywood High School.

I also spent an afternoon at the White House where I chatted with a number of my former colleagues about my work here in Prague.  Among the people that I saw at the White House were Chief of Staff Bill Daley; Senior Advisor David Plouffe, National Security Advisor Tom Donilon, and White House Counsel Bob Bauer.  Like my mom, Bob’s mother was born in the former Czechoslovakia, and she wrote an excellent memoir about those days titled Beyond the Chestnut Trees.

At the White House I also spoke to the President and was delighted to learn that he had read the last week’s blog.  He sends his regards to the people of the Czech Republic.   It’s a token of the President’s fondness and respect for this country that he already has visited Prague twice.  I am very pleased and proud to represent him here.

If you see a slightly jet-lagged ambassador wandering in the streets of Mala Strana, that would be yours truly.  I look forward to blogging again soon.  Na shledanou!

Autor: Norman L. Eisen | středa 9.2.2011 10:44 | karma článku: 42,65 | přečteno: 14628x
  • Další články autora

Norman L. Eisen

Zahájení čtvrtého ročníku festivalu Prague Pride

Měl jsem tu čest být při tom, když naše ambasáda podpořila všechny čtyři dosavadní ročníky festivalu Prague Pride, takže bylo docela příhodné, že mým posledním počinem ve funkci velvyslance USA v České republice bylo zahájení letošního ročníku této akce. Pod tímto odstavcem si můžete přečíst můj projev, který jsem přednesl těsně před slavnostním nasvícením glorietu v zahradě naší ambasády v duhových barvách na počest festivalu.

12.8.2014 v 13:38 | Karma: 21,93 | Přečteno: 4208x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Tři pilíře americko-českých vztahů: pevnější než kdy jindy

Jak se blíží můj odjezd z Prahy a já se připravuji na předání velvyslaneckých otěží mému nástupci a příteli Andymu Schapirovi, uvědomuji si, jak jsem hrdý na to, co náš ambasádní tým dokázal za téměř čtyři roky mého působení v Česku. Ve spolupráci s našimi kolegy z vládních i nevládních kruhů i z mnoha dalších oblastí české společnosti jsme dosáhli mnoha úspěchů, o nichž jsem se podělil během nedávných rozhovorů s novináři z MF Dnes, Práva, Hospodářských novin, Českého rozhlasu a TV Nova.

11.8.2014 v 17:38 | Karma: 18,68 | Přečteno: 1717x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Život jako v umělecké galerii

Když jsme se před několika měsíci po více než roce nastěhovali zpátky do naší rezidence, s radostí jsme se pustili do rozvěšování obrazů. Pokud máte k dispozici skoro 3000 čtverečních metrů, prostoru k hraní je skutečně hodně.

29.7.2014 v 13:46 | Karma: 14,00 | Přečteno: 496x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Pozdravy z USA – ekonomický a obchodní dialog s Čechy

Na našem pražském velvyslanectví jsme hrdí na to, jak jsme díky intenzivní spolupráci s českými partnery dosáhli za poslední čtyři roky více než stoprocentního nárůstu bilaterálního obchodu mezi ČR a USA. Je to třikrát více, než je průměr na ostatních amerických ambasádách v dalších státech EU za stejné období. Jeden z důvodů tohoto úspěchu jsou naše každoroční setkání, kde projednáváme strategii obchodních vztahů. Právě teď jsem ve Washingtonu pomáhal odstartovat třetí kolo těchto jednání, která nazýváme Americko-český ekonomický a obchodní dialog. Na první fotografii jsem společně s Vladimírem Bartlem z českého ministerstva průmyslu a obchodu, Matthewem Murrayem z Ministerstva obchodu USA a českým velvyslancem v USA Petrem Gandalovičem.

26.6.2014 v 16:12 | Karma: 14,42 | Přečteno: 617x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Na co jsme hrdí

Vynikající detašovaná jednotka americké námořní pěchoty, která střeží naše Velvyslanectví v Praze (minulý rok se naše jednotka umístila na prvním místě v Evropě), sídlí v tzv. Domě mariňáků.

23.6.2014 v 8:34 | Karma: 15,01 | Přečteno: 457x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Jiné mistrovství

Alex Barrasso, náš úřadující rada pro politicko-ekonomické záležitosti, se nedávno vrátil z mezinárodního šachového turnaje v Řecku. Dovedu si představit, co si vy, čtenáři, asi myslíte: při tom všem, co se děje na světě, co by mohlo být tak důležitého na šachové soutěži konané pod egejským sluncem?

16.6.2014 v 14:42 | Karma: 12,74 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Já, Angela Merkelová a soudce Roberts

Co máme společného? Všichni tři jsme dostali čestnou medaili Právnické fakulty Univerzity Karlovy.

12.6.2014 v 14:37 | Karma: 13,23 | Přečteno: 580x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Hvězdy a duhové pruhy pěkně pospolu

Když jsem před více než třemi lety přijel do Prahy, uvědomoval jsem si, že jako americký velvyslanec v České republice a zároveň syn československé občanky, která přežila holocaust, mám osobní a profesionální zodpovědnost bojovat za toleranci pro všechny.

28.5.2014 v 13:29 | Karma: 17,11 | Přečteno: 873x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Americká ambasáda v Praze je otevřená obchodu

Často se mě ptají, jaká škola je nejlepší pro budoucí diplomaty. Přestože mám tituly z prestižních univerzit, vždycky odpovídám, že místem, které mě nejlépe připravilo na kariéru velvyslance, byl náš rodinný stánek s hamburgery v Los Angeles. Pracoval jsem tam už jako kluk odpoledne po škole, ale i o víkendech a o prázdninách. Naučil jsem se tam pracovat s různými požadavky zákazníků, jako například: „Ten kečup chci pod hamburger, ne na něj. Odneste si to.“ Někdy jsem jim mohl vyhovět, ale jindy jsem zdvořile a pevně odpověděl, že jejich požadavku vyhovět nelze.

19.5.2014 v 11:36 | Karma: 14,36 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Nejlepší obrana je sdílená obrana

Nedávno jsem se vrátil z USA, kam jsem doprovázel prvního ministra nové české vlády, který tam zavítal. Ministr obrany Stropnický se ve Washingtonu sešel s představiteli Kongresu, Bílého domu a ministerstva obrany. Měl jsem tu čest Stropnického doprovázet s českým velvyslancem v USA Petrem Gandalovičem. Na první fotografii jsme společně na velitelství NATO v Norfolku.

12.5.2014 v 16:14 | Karma: 15,52 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Kolem světa za 80 bajtů

Jaro je tady a je nádherné jako vždycky v Praze. „Pražské jaro“ neznamená jen probuzení přírody, ale také probuzení svobody se vzpomínkami na Prahu roku 1968, na nedávnou historii, například Arabské jaro, a na pesach, který začíná dnes večer. Jaro také znamená jarní úklid, o což se snaží i tento blog: v následujících odstavcích najdete několik zajímavých odkazů o mně a týmu na naší ambasádě, které se nahromadily na mé pracovní desce a já bych je nyní chtěl s Vámi sdílet.

14.4.2014 v 15:57 | Karma: 12,82 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Vítáme pražské setkání předních světových bojovníků proti korupci

UPDATE 14/4/2014: Světové fórum o dobrém vládnutí 2014 byl obrovský úspěch. Každý souhlasil, že letošní ročník byl nejlepší. Reformátoři z celého světa si vyměňovali názory. Tady se můžete podívat na několik odkazů na články z médií:

9.4.2014 v 15:36 | Karma: 11,92 | Přečteno: 460x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Rozloučení s Evou Petschek Goldmann

Naše velvyslanectví zarmoutila zpráva o úmrtí Evy Petschek Goldmann před několika dny ve věku 94 let. Eva byla dcerou Otty Petscheka, velkého bankéře a průmyslníka, který nechal postavit Petschekovu vilu, nyní rezidenci velvyslance USA. Eva byla poslední původní obyvatelkou tohoto úžasného domu, kde teď žiji. Seznámili jsme se, když mě se svojí rodinou navštívila během mých prvních měsíců práce pro velvyslanectví, a spřátelili jsme se. Dole je fotka z mojí nedávné návštěvy Evy a Boba Goldmanových v jejich bytě na Manhattanu.

2.4.2014 v 12:12 | Karma: 19,10 | Přečteno: 1623x | Diskuse| Politika

Norman L. Eisen

Pražské korunovační klenoty globální žurnalistiky

Stejně jako mnohé z vás, kteří čtete tento blog, mě ohromily události na Ukrajině a odvaha tamních lidí. Obrazové i tištěné zprávy posílané z Kyjeva nám připomínají důležitý fakt globálního politického života 21. století: díky inovacím v sociálních médiích, mobilním videozáznamům a internetu je stále obtížnější zakrýt státem podněcované násilí, korupci a zneužití moci.

27.2.2014 v 15:15 | Karma: 16,72 | Přečteno: 643x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Je nám líto, že zemřela Shirley Temple Blacková

Na našem pražském velvyslanectví jsme zarmouceni smrtí Shirley Temple Blackové, americké velvyslankyně v Praze a Akkře, filmové hvězdy a americké ikony. V Československu byla velvyslankyní během přelomových událostí sametové revoluce roku 1989. Disidenti, kteří se znenadání dostali do vedení země, oceňovali její pomoc v tomto přechodném období a mají na ni krásné vzpomínky.

11.2.2014 v 14:16 | Karma: 18,88 | Přečteno: 891x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Kinderblock 66: Návrat do Buchenwaldu

Nedávno jsem měl tu čest hostit v Americkém centru při Velvyslanectví USA výjimečnou akci. Přijel Alex Moskovic, který přežil holocaust a předtím vyrůstal v Sobrancích, rodné obci mé matky na východním Slovensku. Stejně jako moje matka byl deportován do Osvětimi a přežil. Osvobozen byl nakonec v Buchenwaldu.

10.2.2014 v 15:20 | Karma: 18,85 | Přečteno: 1528x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Bude příštím americkým velvyslancem v Praze ... profesor Langdon?

Tento týden jsem přivítal v Praze amerického spisovatele Dana Browna. Přijel pohovořit o své poslední knize nazvané “Inferno”, která je již čtvrtou v sérii o Robertu Langdonovi. Dan má mimořádnou schopnost syntetizovat mýty a fikce s vírou a fakty tak, že to mně a milionům ostatních čtenářů ve světě dopřává nespočet hodin příjemného čtení.

16.1.2014 v 16:39 | Karma: 17,11 | Přečteno: 862x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Opomíjení hrdinové naší ambasády (2. díl): Oddělení managementu

Jako velvyslanec mám tu čest být jedním z veřejných mluvčích našeho velvyslanectví a reprezentovat americké zájmy a politiku na úrovni vládní i osobní. Mnoho lidí ale neví, jak ambasáda funguje uvnitř a kdo všechno se stará o její chod. V tomto dalším blogu ze série opomíjených hrdinů velvyslanectví bych vám chtěl představit skvělou partu z oddělení managementu.

6.1.2014 v 15:17 | Karma: 15,82 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Vše nejlepší do nového roku / Best Wishes for the New Year

Velvyslanec USA v Praze Norman Eisen vám přeje šťastný nový rok! U.S. Ambassador Eisen wishes you a Happy New Year!

2.1.2014 v 11:51 | Karma: 17,14 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Norman L. Eisen

Všechno nejlepší k narozeninám, milí mariňáci

Jednou z mých nejoblíbenejších akcí v roce je ples americké námořní pěchoty. Narozeniny své jednotky, která vznikla v listopadu roku 1775, slaví mariňáci po celém světě – v podzemních krytech nebo v tanečních sálech, podle momentální situace. V Praze se listopadového mariňáckého plesu každoročně účastní stovky lidí z velvyslanectví, dalších zahraničních misí i českých úřadů. Čeká na ně skvělé jídlo a k tanci úžasná hudba. Velvyslanec je vždy čestným hostem.

25.11.2013 v 11:41 | Karma: 18,65 | Přečteno: 870x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2264x
Norman L. Eisen byl v letech 2010-2014 velvyslancem USA v České republice. Od ledna 2009 do ledna 2011 působil v Bílém domě jako zvláštní poradce prezidenta. V roce 1991 získal doktorát na právech v Harvardu a v roce 1985 bakalářský titul na Brown University, vždy s vyznamenáním. Více se o Normanu L.Eisenovi dozvíte zde. Podívejte se také na webové stránky velvyslanectví USA.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky