Norman L. Eisen

Srdečné pozdravy z Washingtonu

8. 11. 2013 14:50:04
Právě jsem se vrátil ze Spojených států, kde jsem se zúčastnil mezinárodního summitu „SelectUSA“, jehož cílem je propagace ekonomické diplomacie a přímých zahraničních investic. Spojené státy jsou po západní Evropě největším přímých zahraničním investorem v České republice a pátým největším investorem celkově, takže téma konference mi bylo blízké. Americký trh je zase slibný pro české podniky - zkrátka vzájemné přímé investice jsou prospěšné pro obě země.

Na summit se sjeli američtí velvyslanci z celého světa. Na fotografii dole mě vidíte na konferenci diskutovat o ekonomické diplomacii s velvyslancem Garym Lockem (bývalým ministrem obchodu) a zvláštní představitelkou Larainou Haritonovou. S Laraine jsem patřil do skupiny těch, kteří na toto téma letos přednášeli pro více než 50 nových velvyslanců.

Ve Washingtonu jsem se také sešel se senátorem Chrisem Murphym, jenž je předsedou podvýboru pro evropské záležitosti. Murphy byl součástí kongresové delegace, která před několika lety navštívila Prahu. Je zastáncem silných americko-českých vztahů a transatlantické spolupráce. Jsem rád, že jsem si s ním mohl popovídat.

Když mluvíme o návštěvnících Prahy, měl jsem příležitost se podívat do Bílého domu a pozdravit se tam se svými přáteli, včetně mého starého přítele prezidenta Obamy. Ten posílá srdečné pozdravy všem, se kterými se potkal při svých dvou cestách do Prahy.

Byla to fajn cesta, ale jsem rád zase zpátky. Přinesl jsem si sebou takový malý „jet lag“ jako suvenýr, takže až uvidíte mátožného velvyslance na Malé Straně, tak ho prosím pěkně pozdravte hodně nahlas!

Ambassador Eisen with Gary Locke and Laraine Hariton

Warm Wishes from Washington


I am just back from the States, where I attended the SelectUSA summit, an international gathering to promote economic diplomacy and foreign direct investment. The US is the largest non-Western European foreign direct investor in the Czech Republic, and fifth largest overall, so this is a subject dear to my heart. US markets are promising ones for Czech expansion as well--reciprocal FDI helps both countries. US Ambassadors from all over the world came to the summit. Here I am at the Conference with Ambassador Gary Locke (former Commerce Secretary) and Special Representative Laraine Hariton, discussing economic diplomacy. Laraine and I have been among those teaching the subject to all 50-plus new US Ambassadors this year.

While in DC, I also met with Senator Chris Murphy, the Chair of the Subcommittee on European Affairs. Senator Murphy visited us in Prague on a Congressional delegation several years ago, while serving in the House. He is a good friend of US-Czech relations and of strong Transatlantic ties, and I enjoyed catching up with him.

Speaking of visitors to Prague, I also had the opportunity to visit the White House and say hello to friends there, including my old friend President Obama. He sends his warmest greetings to everyone who welcomed him on his two wonderful visits to Prague.

It was a fun trip, but it’s nice to be back. I brought a little case of jet lag back with me as a souvenir, so if you see a somewhat drowsy Ambassador in Mala Strana, please say hello in a nice loud voice!

Reklamy prezentované iDnes.cz v rámci blogu nemají žádnou spojitost s velvyslancem ani s velvyslanectvím USA. / Any advertisements presented by iDnes.cz in conjunction with this blog are not endorsed by the Ambassador or the U.S. government.

Autor: Norman L. Eisen | karma: 12.05 | přečteno: 378 ×
Poslední články autora