Osobní

Norman L. Eisen

Česká republika vítá nový program s Fulbrightovou komisí

Dne 8. ledna jsem měl tu čest reprezentovat americkou Fulbrightovu komisi na slavnostním ceremoniálu, na němž jsme společně s rektory Univerzity Karlovy a ČVUT podepsali smlouvu o zapojení těchto předních českých univerzit do programu „Fulbright Distinguished Chair“.

14.1.2013 v 13:21 | Karma článku: 11.53 | Přečteno: 685 | Diskuse

Norman L. Eisen

Šťastný nový rok!

Lindsey, Tamar a já přejeme všem našim čtenářům v České republice a ve Spojených státech Šťastný a úspěšný nový rok.

31.12.2012 v 14:21 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 742 | Diskuse

Norman L. Eisen

ČR a USA: Nová spolupráce v civilním nukleárním výzkumu

Nedávno mi bylo velkým potěšením podepsat společně s ministrem průmyslu a obchodu Martinem Kubou memorandum o porozumění mezi našimi dvěma zeměmi o sdílení „roztavených solí“, což jsou materiály důležité pro civilní jaderný výzkum, v němž se naše dva státy společně angažují.

17.12.2012 v 12:23 | Karma článku: 13.51 | Přečteno: 924 | Diskuse

Norman L. Eisen

Dlouhý den / A Long Day's Night

Včerejší den začal pro americké velvyslanectví v Praze už ve 3 hodiny ráno. V tuto brzkou hodinu jsme otevřeli naše dveře hostům ke sledování finálního průběhu voleb. Když se guvernér Romney a prezident Obama dostali ke svým závěrečným proslovům, bylo v Praze už ráno a já jsem měl tu čest přivítat naše Americké centrum plné hostí a promluvit k České televizi a na Českém rozhlase, jak vidíte na fotografii.

8.11.2012 v 14:38 | Karma článku: 18.76 | Přečteno: 2334 | Diskuse

Norman L. Eisen

Jak se velvyslanci baví

Jeden z pravidelných čtenářů komentoval můj poslední blog, který byl na vážnou notu, dotazem „bavíte se vůbec někdy?“ Pravdou je, že považuji většinu svých pracovních povinností za nadmíru zajímavé – ale abych neuhýbal od otázky, ano, daří se mi udělat si čas na zábavu.

12.9.2012 v 13:13 | Karma článku: 12.50 | Přečteno: 1512 | Diskuse

Norman L. Eisen

Dík České republice za její pomoc v Sýrii

Nedávno jsem měl tu čest podepsat dokumenty, na jejichž základě nyní Česká republika zastupuje zájmy Spojených států v Sýrii.

21.8.2012 v 11:08 | Karma článku: 14.27 | Přečteno: 1581 | Diskuse

Norman L. Eisen

Nové okno z Prahy do světa / A New Window on the World in Prague

V Praze byla v těchto dnech po několika letech příprav otevřena pobočka známého amerického think-tanku Aspen Institute. Tato důležitá instituce tak ve střední Evropě získala významný prostor, jehož prostřednictvím bude moci šířit názory světoznámých expertů z oblasti politiky, ekonomiky a mezinárodních vztahů.

1.8.2012 v 11:41 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 1153 | Diskuse

Norman L. Eisen

Můj baseballový talent byl konečně uznán!

Tak jsem byl konečně pozván, abych nadhazoval na baseballovém šampionátu – a dokonce abych provedl první slavnostní nadhoz Pražského baseballového týdne.

9.7.2012 v 14:32 | Karma článku: 11.76 | Přečteno: 1161 | Diskuse

Norman L. Eisen

Poznámky u příležitosti Dne nezávislosti / Independence Day Remarks

Velvyslanectví každoročně hostí recepci při příležitosti amerického Dne nezávislosti. Zveme několik stovek význačných českých hostů ze všech oblastí života – politiky, vědy, vzdělávání, umění a médií. Letos se akce konala 27. června a měli jsme společně s prezidentem Václavem Klausem úvodní řeč. Text mého proslovu najdete níže.

2.7.2012 v 15:05 | Karma článku: 12.75 | Přečteno: 1268 | Diskuse

Norman L. Eisen

Češi jsou šampiony fondu zahraniční pomoci

Byly vyhlášeny výsledky z posuzování projektů předložených takzvanému fondu „Emerging Donors Challenge“ pro střední Evropu (CE-10) vyhlašovaného Ministerstvem zahraničí USA. Tato iniciativa, jejímž posláním je zahraniční pomoc třetím zemím koordinovaná Spojenými státy a novými donorskými státy ze střední a východní Evropy, představuje příkladnou spolupráci mezi USA a Českou republikou.

14.6.2012 v 14:03 | Karma článku: 12.06 | Přečteno: 1027 | Diskuse

Norman L. Eisen

Pravidla pro přežití dobrodružství života

Dne 20. května jsem měl tu čest přednést svůj projev na promoci studentů 62. ročníku Americké židovské univerzity v mém rodném městě Los Angeles. Vedení univerzity mi ten samý den udělilo čestný titul. Americká židovská univerzita (AJU) byla založena v roce 1947 a studují na ní studenti všech náboženství a etnik. I když já sám jsem AJU nenavštěvoval, věděl jsem o ní a měla můj respekt během mého dospívání v Los Angeles. V mé promoční řeči jsem se pokusil načrtnout několik životních rad a postřehů i poznatky ze svého pobytu v České republice jako velvyslanec USA. Následuje projev:

21.5.2012 v 11:21 | Karma článku: 16.36 | Přečteno: 1546 | Diskuse

Norman L. Eisen

Čeští odborníci na boj s korupcí poznávají nové metody v USA

Významnou část své profesionální kariéry jak ve veřejném tak soukromém sektoru jsem strávil prosazováním transparentnosti ve vládě. Tomuto tématu se věnuji i jako velvyslanec.

27.1.2012 v 12:09 | Karma článku: 14.06 | Přečteno: 2162 | Diskuse

Norman L. Eisen

Václav Havel, R.I.P.

V neděli jsem se dozvěděl o úmrtí muže, který byl jednou z nejvýznamnějších osobností v dějinách Evropy, vlastně celého světa.

19.12.2011 v 15:55 | Karma článku: 34.26 | Přečteno: 8153 | Diskuse

Norman L. Eisen

Poděkování za nová pracovní místa: blog díkuvzdání

Češi nedávno zveřejnili zadávací dokumentaci k zakázce na rozšíření atomové elektrárny v hodnotě až 28 miliard dolarů. Pokud Američané výběrové řízení vyhrají, vytvoří se tím po celých Spojených státech tisíce dobrých pracovních příležitostí. Americký velvyslanec hraje v tomto procesu důležitou roli a já osobně se snažím americko-české civilní nukleární partnerství při svých cestách po České republice maximálně podporovat.

23.11.2011 v 13:01 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 2167 | Diskuse

Norman L. Eisen

Mezinárodní den tolerance / The International Day of Tolerance

Ve svém posledním blogu jsem psal o návštěvě v Oválné pracovně s českým premiérem. Pár dní nato jsem uskutečnil svou první cestu to Osvětimi/Birkenau.

18.11.2011 v 16:47 | Karma článku: 12.49 | Přečteno: 1476 | Diskuse

Norman L. Eisen

Zápisky z Washingtonu / Notes from D.C.

Ve Washingtonu jsem měl tu čest doprovázet českého premiéra Nečase na jeho první oficiální návštěvě USA. Hlavním bodem naší cesty byla návštěva u prezidenta Obamy v Oválné pracovně Bílého domu.

1.11.2011 v 11:47 | Karma článku: 12.89 | Přečteno: 2114 | Diskuse

Norman L. Eisen

Jak jsem strávil prázdniny / How I Spent My Summer Vacation

Stalo se to v srpnu a tak hodně lidí asi ani nepostřehlo, že jsem byl pozván zpět do Senátu ve Washingtonu, abych obhájil svou nominaci na velvyslance USA v Praze poté, co mi skončí letošní mandát.

20.9.2011 v 14:53 | Karma článku: 14.36 | Přečteno: 2369 | Diskuse

Norman L. Eisen

České a slovenské kořeny a cesty / Czech & Slovak roots and routes

Právě jsem strávil pozoruhodný týden s mými 11 bratranci, sestřenicemi a dalšími příbuznými, s kterými jsme zmapovali historii naší rodiny v České republice a na Slovensku. Během sedmi dní jsme navštívili místa počínaje rodištěm mé matky na východním Slovensku až po její poválečné bydliště v Karlových Varech. Připomněli jsme si osud naší rodiny i tohoto národa v průběhu minulého století, včetně vzniku první Československé republiky, nacistické okupace, desítek let železné opony a sametové revoluce.

29.7.2011 v 15:33 | Karma článku: 26.45 | Přečteno: 4282 | Diskuse

Norman L. Eisen

Náš den nezávislosti / Our Independence Day

ČESKÁ VERZE: Včera 30. června jsem měl to čest pořádat v rezidenci velvyslanectví recepci ke Dni nezávislosti. Mezi významnými hosty byli například prezident Václav Klaus, premier Petr Nečas, ministr zahraničí Karel Schwarzenberg, ministr obrany Alexandr Vondra, ministr financí Miroslav Kalousek, ministr vnitra Jan Kubice a mnoho dalších politiků, akademiků a diplomatů. Ze Spojených států se naší oslavy zúčastnila delegace Sněmovny reprezentantů USA a zástupci Reaganovy nadace, kteří jsou na návštěvě Prahy při příležitosti stého výročí narození prezidenta Ronalda Reagana. Zde je text mého projevu:

1.7.2011 v 15:00 | Karma článku: 29.09 | Přečteno: 6280 | Diskuse

Norman L. Eisen

Zápisky z Afghánistánu / Afghanistan Diary

Tento blog píšu ve chvíli, kdy naše letadlo stoupá do mraků nad Kábulem. Z okénka českého armádního speciálu jsou vidět pásy pustých hor, které se táhnou do dálky a jsou stále částečně pokryty sněhem. Afghánistán pod námi pomalu mizí a já se po dvou nevšedních dnech s českými a americkými vojáky i civilisty vracím zpět do Prahy. Podle toho, co jsem slyšel u jednotek na horkých a prašných základnách a od velení ISAF v Kábulu, jsem nyní přesvědčen, že nová strategie v Afghánistánu funguje a země se stává více soběstačnou.

24.5.2011 v 12:23 | Karma článku: 22.11 | Přečteno: 4285 | Diskuse
Počet článků 66 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2264
Norman L. Eisen byl v letech 2010-2014 velvyslancem USA v České republice. Od ledna 2009 do ledna 2011 působil v Bílém domě jako zvláštní poradce prezidenta. V roce 1991 získal doktorát na právech v Harvardu a v roce 1985 bakalářský titul na Brown University, vždy s vyznamenáním. Více se o Normanu L.Eisenovi dozvíte zde.

Podívejte se také na webové stránky velvyslanectví USA.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více